. . .
V Ä R I O P P I
KUVA PINTERESTISTÄ HAKUSANALLA "RGB" |
RGB
R = RED
G = GREEN
B = BLUE
- VÄRIMALLI
- VÄRITILA
- SEKOITUS KOLMEA VÄRIÄ
- SÄHKÖINEN YMPÄRISTÖ
- MUODOSTUVAT VALONLÄHTEISTÄ
- DIGI KAMERA
- ADDITIIVINEN VÄRIAVARUUS
- VALOJA LISÄTÄÄN TOISIINSA
KUVA PINTERESTISTÄ HAKUSANALLA "CMYK" |
CMYK
C = CYAN
M = MAGENTA
Y = YELLOW
K = KEY (BLACK)
KUVA PINTERESTISTÄ HAKUSANALLA "GRAPHIC DESIGN" |
- VÄRIMALLI
- VÄRITILA
- SUPPEIN VÄRIAVARUUS
- VÄRIT VALITTU PAPERILLE PAINAMISEEN
- SUBTRAKTIIVINEN VÄRIAVARUUS
- NELIVÄRIPROSESSI
- 4 VÄRIN VOIMAKKUUS TALLENTUU TIEDOSTOON
- PAINOTUOTTEET
HEX
"HEX-ARVOLLA ANNETAAN VÄRI KUUDELLA HEKSADESIMAALILUVULLA. LUVUT ILMOITTAVAT PUNAISEN, VIHREÄN JA SINISEN VÄRIN ARVOT. KUNKIN VÄRIN ARVO MÄÄRITELLÄÄN KAHDELLA LUVULLA. ARVO VOI SISÄLTÄÄ NUMEROITA JA KIRJAIMIA.
HEX-ARVON ETEEN LAITETAAN #-MERKKI. VÄRIT LIITETÄÄN PERÄKKÄIN RGB-JÄRJESTYKSESSÄ: ENSIN PUNAINEN, SITTEN VIHREÄ JA KOLMANNEKSI SININEN. ESIM. #FFFFFF TARKOTTAISI SITÄ, ETTÄ KAIKKIA VÄREJÄ ON MAKSIMIMÄÄRÄ, JOLLOIN TULOKSENA ON TÄYSIN VALKOINEN VÄRI.
TOISAALTA #FFFF00, TARKOITTAA, ETTÄ PUNAISTA JA VIHREÄÄ OLISI MAKSIMIMÄÄRÄ JA SINISTÄ EI OLLENKAAN - TÄLLÖIN TULOKSENA ON KIRKASTA KELTAISTA."
"HEX-ARVOLLA ANNETAAN VÄRI KUUDELLA HEKSADESIMAALILUVULLA. LUVUT ILMOITTAVAT PUNAISEN, VIHREÄN JA SINISEN VÄRIN ARVOT. KUNKIN VÄRIN ARVO MÄÄRITELLÄÄN KAHDELLA LUVULLA. ARVO VOI SISÄLTÄÄ NUMEROITA JA KIRJAIMIA.
HEX-ARVON ETEEN LAITETAAN #-MERKKI. VÄRIT LIITETÄÄN PERÄKKÄIN RGB-JÄRJESTYKSESSÄ: ENSIN PUNAINEN, SITTEN VIHREÄ JA KOLMANNEKSI SININEN. ESIM. #FFFFFF TARKOTTAISI SITÄ, ETTÄ KAIKKIA VÄREJÄ ON MAKSIMIMÄÄRÄ, JOLLOIN TULOKSENA ON TÄYSIN VALKOINEN VÄRI.
TOISAALTA #FFFF00, TARKOITTAA, ETTÄ PUNAISTA JA VIHREÄÄ OLISI MAKSIMIMÄÄRÄ JA SINISTÄ EI OLLENKAAN - TÄLLÖIN TULOKSENA ON KIRKASTA KELTAISTA."
"KÄYTÄ NÄITÄ VÄREJÄ VERKOSSA, JOS HALUAT OLLA EHDOTTOMAN VARMA, ETTÄ VÄRI TOISTUU OIKEIN."