Visuaalinen myyntityö



. . .





Kuva myymälän esillepanosta. Google kuvahaku




Visuaalinen myyntityö on tuotteiden esillepanoa myymälöissä siten, että
asiakas otetaan huomioon tuotteiden sijoittelussa. Asiakas yritetään saada ostamaan 
tuotteita luomalla miellyttäviä mielikuvia hänestä käyttämässä kyseisiä
tuotteita. Visualisti on markkinoinnin ammattilainen ja hänen päätehtävänsä on myydä.
Visualistin on unohdettava omat mielipiteensä ja mieltymyksensä, jotta hän pystyy
luomaan parhaan mahdollisen esillepanon asiakasta ajatellen.


Esimerkkejä toimivista keinoista herättää asiakkaan kiinnostus:


Siisti ja selkeä esillepano
Värit
Musiikki
Tuoksu
Tunnelma
Mielikuvien luominen
Elämykset




Kuva myymälän esillepanosta. Google kuvahaku



Kuva myymälän esillepanosta. Google kuvahaku






Näyteikkuna


Uutuudet ovat esillä näyteikkunassa tai myymälän etualalla eli "frontissa" esim. 
mallinukkejen päällä tai esillepanoissa myymälästä riippuen. Tuotteet tulee
sommitella tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, jotta asiakas kiinnostuu nähdessään
ikkunan ja päättää tulla sisälle myymälään ostoksille. Ikkunassa toimii vain 
tietty määrä värejä ja tuotteita tai rekvisiittaa samaan aikaan. Ikkunaan
on tärkeää jättää myös tyhjää tilaa eikä tukkia sitä kokonaan liian monella tuotteella.





. . .